הקושי של הרבה גברים שנחווים באופן לא נעים היא שהם אינם מבינים מה בדיוק הם עושים שנתפס ככזה, ואפילו הנשים לא יודעות להסביר מה יש באופן שניגשו שמעורר בהן הרגשת אי נוחות או סלידה. במאמר זה אסביר אחת ולתמיד מה זה אומר “קריפי”, וכיצד להמנע מזה.
אחד הפחדים הרווחים של גברים רבים בנסותם לגשת לנשים הוא להתפס כ”מוזרים” או “קריפיים”. באווירה החברתית של היום באמת יש תחושה שהרבה מחוות שבאות מכוונה טובה וטהורה עלולות להתפרש לא כראוי, ולהטיל דופי בגבר היוזם. יתר על כן, נשים אכן חוות לעתים גברים שניגשים אליהן כקריפיים, כך שהתופעה הזו אינה עורבא פרח, אלא עניין בעל משקל שיש להתייחס אליו ולהבינו.
קריפיות נובעת מאמביוולנטיות ביחס לאיום
הסרט “הניצוץ”, בכיכובו של ג’ק ניקולסון, נחשב לאחד מסרטי האימה הטובים בכל הזמנים, וליצירת מופת חוצת ז’נרים. אחת הסיבות לכך היא שהסרט מעורר בצופים תחושת קריפיות. התחושה הזו נובעת מהאמיבוולנטיות שעולה בצופה ביחס לדמויות ולתופעות שמתרחשות בסרט. אחת הסצנות המפורסמות בו היא כאשר הילד הקטן רוכב על אופני הצעצוע שלו ברחבי האחוזה, ונתקל בשתי ילדות קטנות, תאומות זהות, שמביטות בו במבט חתום מקצה המסדרון.
זוהי דוגמה קלאסית לאמביוולנטיות שמובילה לתחושת הקריפיות: מחד גיסא, מדובר בילדות לבושות שמלה, כביכול אין דבר מאיים בדמות כזו. מאידך, הן רחוקות, והמצלמה בכוונה לא מתמקדת בפנים שלהן, כך שאינינו יכולים לדעת מה ההבעה שלהן. כאשר אנו כן רואים תקריב של הפנים, המבט שלהן חתום, ולא ניתן לפענח מה מתחולל בתוכן. זוהי נקודה חשובה -זכרו אותה, נחזור אליה בהמשך.
אותה אמיבוולנטיות היא זו שמעוררת את תחושת הקריפיות ביחס לגבר כשהוא מנסה לגשת לאישה. קריפיות בהגדרתה נובעת מיחס דו ערכי ביחס לאיום שמציב מישהו או משהו. כלומר, אישה תחשוב שאתה קריפי אם לא ברור לה אם אתה מהווה איום או לא.
“אבל ירון, למה שאני אהווה איום עבורה?”
ראשית, מהסיבה הפשוטה שאתה גבר. גברים עלול להוות איום כלפי אישה באופן שאישה לעולם לא תוכל להוות כלפי גבר, מפאת הבדלי הכח הפיזיים. שנית, המבט. המבט שלך אומר המון על הכוונה שלך, ופה הרבה גברים מביעים את המסר הלא נכון. כאשר אתה מסתכל עליה, ואז מסית את המבט, ואז שוב מסתכל, באופן שאינו עקבי, אתה עלול להתפס כמוזר או כאיום. אם היית שלם עם העובדה שאתה מסתכל עליה, זה היה עובר באופן הרבה יותר משרה בטחון, מאשר כאשר אתה מהוסס. ההיסוס שלך מוקרן החוצה, ואז גם היא מהוססת באשר לכוונות שלך.
מבט מהווה הבעת עניין, אבל העניין יכול לנבוע מסיבות רבות, לא בהכרח רומנטיות. היות שאתה מסתכל עליה, ולא ברור לה שהכוונה שלך רומנטית, היא מתחילה לחשוד שהכוונה שלך היא אחרת, ואז אתה נתפס כקריפי. אופן הבעת העניין שלך בה, לא רק במבט, אלא בהפניית הגוף אליה, בהליכה שלך לקראתה ובדיבור, צריך להיות קוהרנטי ובעל קו אחיד. כאשר ישנן סתירות באופן שבו אתה מציג את עצמך, עלולה לעלות אצלה תחושת אי-נוחות כלפיך.
הרחב את המנעד הרגשי שלך
גברים רבים מסתכלים, או ניגשים, והפנים שלהם נותרות חתומות. זוכר את הדוגמה עם התאומות? כשאתה מביע עניין בהתנהגות שלך (מבט, התקרבות פיזית), אבל לא מביע אותו באמצעות הפנים שלך, זה מעלה תחושה של קריפיות. אם אתה מוצא עצמך יותר מדי פעמים קפוא, לא מגיב, נשאר בפנים חתומות, אני מציע לך ללכת לקורס תיאטרון אימפרוביזציה, שבו תרחיב את המנעד הרגשי שלך. לחלופין, אתה יכול לתרגש הבעות פנים מול המראה. חשוב מאד שתוכל להביע את עצמך באופן מלא, זה מעורר בטחון ואמון.
מלמד דינמיקה רגשית רומנטית, ומלווה גברים ונשים ליצירת מערכות יחסים רומנטיות משמעותיות. מאפשר לאנשים לחוות יותר אהבה, אינטימיות, חופש, ביטוי וחיבור רגשי לבני ובנות המין השני. קראו עוד על הסיפור שלי.